Co to jest fotografia produktowa?

Fotografia produktowa to obecnie jeden z najskuteczniejszych sposobów pokazywania zalet i cech wystawionego na sprzedaż przedmiotu. Już dawno przestały obowiązywać ograniczenia dotyczące tego CO można sfotografować. Aktualnie każdy najdrobniejszy nawet produkt zasługuje na osobne potraktowanie. Konsument naszych czasów kupuje obrazem – dobrze wykonane zdjęcie sprzeda każdy produkt!

Fotografia produktowa to nie tylko zdjęcia w namiocie bezcieniowym wystawiane na Allegro. Oczywiście takie też są potrzebne, ale w wielu sytuacjach warto pobawić się światłem, żeby zdjęcia były ciekawsze.

W zdjęciach, które mają trafić na portale aukcyjne zdecydowanie lepiej pohamować zapędy artystyczne. W końcu mają pokazywać produkt takim, jaki jest. Jeśli jednak sprzedajemy sporadycznie, nie warto kupować namiotu bezcieniowego, mam dla Was również kilka innych, ciekawych sztuczek.

Fotografia produktowa – zwana też czasem packshotem to jedna z najszybciej rozwijających się dziedzin sztuki fotograficznej. Zapotrzebowanie na nią jest ogromne, nie ma więc się co dziwić, że i stosowane w niej techniki robią się coraz bardziej zaawansowane (packshoty 3D, wideo packshoty). Fotografia produktowa powinna być najwyższej jakości – zdawanie się na niedoświadczonych adeptów tej dziedziny może zakończyć się porażką – duzo lepszą strategią jest wybór profesjonalistów, posiadających dobrze udokumentowane doświadczenie w tej dziedzinie.

Wykonanie fotografii produktowych można oczywiście zlecić profesjonalistom, ale można je również wykonać samemu, aby jednak to zrobić trzeba mieć kilka rzeczy: czas, sprzęt oraz niezbędną wiedzę, której podstawy można jednak zdobyć stosunkowo łatwo (na ryku dostępnych jest bardzo wiele ofert szkoleń i kursów z tego zakresu). Największych kłopotów może dostarczyć sprzęt – potrzebna jest dobry aparat i obiektywy oraz przynajmniej namiastka studia fotograficznego. Brak czasu to kolejny z powodów, dla którego zdjęcia produktów umieszczane w internecie, często pozostawiają wiele do życzenia – fotografia produktowa to zajęcie bardzo pracochłonne, dlatego prowadząc sklep, zwłaszcza z rozbudowaną ofertą warto zastanowić się nad skorzystaniem z usług profesjonalistów. Jeżeli jednak dysponujemy odpowiednią ilością czasu oraz chęciami warto wiedzieć, jakie są podstawowe zasady tworzenia tego typu zdjęć, aby znana wszystkim fotografom zasada, że „dobre zdjęcie sprzeda każdy produkt„, sprawdziła się również w naszym przypadku.

Obecnie techniki fotografii packshotowej są coraz bardziej zaawansowane, a przy pomocy specjalnego oprogramowania można stworzyć naprawdę ciekawe i innowacyjne wizualizacje produktów (np. packshoty 3D czy video packshoty). Jakość packshotów powinna być zawsze bardzo wysoka. Wynika to przede wszystkim z psychologii konsumenta, który ma coraz mniej czasu na sprawdzenie produktów i oferty każdej firmy. Wybierając produkty w internecie, potencjalny klient zwraca szczególną uwagę na zdjęcia produktów. Ich kompletność (pokazanie produktu z różnych stron) i jakość wykonania (np. ciekawy kadr, odpowiednie tło etc.). Stąd zlecanie przygotowania zdjęć produktowych niedoświadczonym amatorom może skończyć się fiaskiem. Radzimy zawsze stawić na profesjonalistów, którzy znają się na rzeczy i mają w swoim portfolio sesje produktowe.

Fotografia produktowa Warszawa – www.legrafik.pl