×

Trade Influencerzy – nowy trend w influencer marketingu zdominuje branżę w 2024 roku?

Trade Influencerzy – nowy trend w influencer marketingu zdominuje branżę w 2024 roku?

Influencer marketing wpisał się już na stałe w branżę marketingową i bywa nieodłącznym elementem strategii wielu marek. Dotychczas działalność twórców internetowych kojarzyła się głównie ze znanymi, charyzmatycznymi osobami, które relacjonują swoje życie. A co, jeśli Influencer nie dzieli się swoimi przemyśleniami i komentarzami, co więcej nie wiemy nawet jak wygląda? Na ten nowy trend, który będzie tylko zyskiwał na znaczeniu w 2024 roku, zwrócili uwagę eksperci WhitePress. Ich obserwacje i analizy opisane są w e-booku „Kim są Trade Influencerzy? Influencer marketing bez twarzy”. Czym różnią się Trade Influencerzy od tych „tradycyjnych”? I w końcu, na co warto zwrócić uwagę przy współpracy z nimi?

Internetowy specjalista od rabatów i zniżek, czyli kim jest Trade Influencer

Influencerzy, czyli osoby, które często wykorzystują swoje zasięgi w social mediach oraz trwałe relacje z odbiorcami m.in. do kreowania opinii na dany temat czy promowania produktów lub usług, są już nieodłączną częścią branży marketingowej. W ostatnim czasie w sieci coraz większą popularność zyskują twórcy, których podstawą działalności jest prezentowanie asortymentu sklepów stacjonarnych i internetowych. Ich praca skupia się przede wszystkim na wyszukiwaniu atrakcyjnych zniżek i promocji, a także analizie błędów cenowych. Łowców sklepowych okazji działających prężnie w mediach społecznościowych, WhitePress określił autorskim mianem Trade Influencerów. Na czym polega ich fenomen?

Kampanie Trade Influencer marketingowe realizowane w WhitePress pokazują wyraźnie, że jest to jedna ze skuteczniejszych form promocji, która może przełożyć się na doskonałe wyniki sprzedażowe. Współpraca z twórcą specjalizującym się w oszczędzaniu to często gwarancja dużego zainteresowania wśród konsumentów, a to z kolei może przełożyć się na wysokie zasięgi. Osiągnięcie oczekiwanych celów zależy jednak od podejścia marki do tego rodzaju reklamy. Kluczowa jest tutaj uczciwość – nie wolno manipulować rabatami, stosować nieuczciwych praktyk, czy też wywierać presji sprzedażowej na Influencerach – tłumaczy Patrycja Górecka, Head of Marketing & PR, WhitePress oraz wykładowca Influencer Marketingu na AGH, WSB i WSEI

Po Trade Influencerów sięgają najwięksi – Żabka, Dafi czy marka ON

Trade Influencer marketing został już uwzględniony w strategii działań największych firm, które chętnie nawiązują współpracę z wyspecjalizowanymi twórcami z Managementu WhitePress. Ciekawym przykładem jest marka Dafi, która zdecydowała się przeprowadzić kampanię na instagramowym profilu biedronkowe.love. Celem działań było dotarcie do jak największej liczby odbiorców z informacją o organizowanej przez firmę akcji konkursowej. Relacja z reklamą dotarła do niemal 85 tys. użytkowników, z kolei zasięg posta wyniósł ponad 200 tys. Dlaczego Trade influencer marketing okazał się w tym przypadku strzałem w dziesiątkę? Przede wszystkim ze względu na cechy odbiorców skupionych wokół profilu biedronkowe.love – są to osoby zainteresowane tego typu promocjami.

Trade Influencer marketing wykorzystała w swoich działaniach również Żabka. W celu zaprezentowania oferty kawowej właściciel sieci sklepów convenience nawiązał współpracę z twórczyniami profilu babasierzuca. Influencerki stworzyły publikację, w której pokazały się w dwóch wersjach – najpierw tuż po przebudzeniu, a następnie po wypiciu kawy. Zasięg posta przekroczył barierę 130 tys. odbiorców, z kolei relacja dotarła do ponad 100 tys. obserwujących.

Skąd wziął się pomysł na stworzenie profilu poświęconego wyszukiwaniu atrakcyjnych ofert?

Profil babasierzuca powstał z miłości do zakupów zdobytych podczas wyprzedaży. Sześć lat temu podobne raczkowały na zachodzie, ale nigdy nie pomyślałybyśmy, że tu w Polsce tak wiele osób polubi to co robimy, a profil na Instagramie stanie się naszą pracą na co dzień. Podczas wyboru współpracy kierujemy się wieloma czynnikami, m.in. produktem, marką, ale przede wszystkim dopasowaniem do kategorii naszego profilu – wyjaśniają Sara i Mia, założycielki profili babasierzuca i pansierzuca.

Kampania Trade Influencer marketingowa powinna uwzględniać zarówno strategię komunikacji marki, jak i specyfikę twórcy reklamującego promocję. Ciekawym przykładem zachowania spójności jest współpraca między firmą ON oferującą produkty do higieny jamy ustnej oraz Trade Influencerką prowadzącą profil matkapromocja. W ramach akcji reklamowej powstała rolka prezentująca wizytę twórczyni w sklepie Rossmann. Do jej przygotowania została wykorzystana viralowa piosenka „Uśmiech proszę!” wykonywana przez Krzysztofa Ibisza – ambasadora marki ON. Efekt? Post zobaczyło niemal 120 tys. osób, a relacja dotarła do 68 tys. odbiorców.

Jak wyglądały początki przygody założycielki profilu matkapromocja z trade influencer marketingiem?

Zaczęło się niewinnie – poprzez przyjacielskie polecenia i informacje o super okazjach, które udostępniałam w wolnym czasie. Parę miesięcy później mój profil stał się skarbnicą wiedzy dla matek szukających atrakcyjnych promocji. Kiedy 4 lata temu zaczynałam swoją przygodę, byłam jedną z niewielu na tym rynku, a na pewno jedyną poruszającą się w tej kategorii tematycznej. Do dziś nie znalazłam drugiego profilu takiego jak mój, niemniej jednak liczba kont promocyjnych w przeciągu ostatnich kilku lat znacznie wzrosła opisuje swoją historię założycielka profilu matkapromocja.

Trade Influencer marketing i nowe wyzwania w 2024 roku

Nie ma wątpliwości, że w 2024 roku Trade Influencer marketing będzie jednym z kluczowych trendów w obszarze influencer marketingu. Twórcy działający w tym obszarze będą oferować kompleksowe usługi, polegające m.in. na informowaniu o dostępności produktów, porównywaniu ich cen w różnych sklepach, a także stałej współpracy z platformami e-commerce. Duże znaczenie w kształtowaniu działalności Trade Influencerów będą miały nowe technologie (w tym sztuczna inteligencja i rozszerzona rzeczywistość) oraz nowe regulacje prawne, których celem jest zwiększenie ochrony praw konsumentów.

Realizowane przez WhitePress kampanie CPC z Trade Influencerami cieszą się dużym zainteresowaniem marek. Dlatego też skrupulatnie analizujemy dynamiczny rozwój tej części marketingu, starając się zidentyfikować związane z nią wyzwania i zagrożenia. Trade Influencerzy muszą z kolei mieć na uwadze rosnącą konkurencję i działające na ich niekorzyść zmiany algorytmów w social mediach. Mimo wyzwań ograniczających wpływ na odbiorców, twórcy nie mogą odchodzić od głównej idei swojego profilu jakimi są promocje – dodaje Monika Ćwiertnia, Head of Influencer Marketing, WhitePress.

Nowości z branży graficznej

Grafika komputerowa to na tyle obszerna dziedzina, że nie sposób wskazać kilku obszarów, w których działają osoby wykonujące ten zawód. Zakres ich pracy jest bowiem szeroki i uzależniony m.in. od potrzeb oraz wymagań samego pracodawcy czy klientów. Można jednak wskazać kilka obowiązków, które w większości przypadków są przydzielone grafikowi komputerowemu. Należą do nich m.in. przygotowywanie wizualnej strony kampanii reklamowych, tworzenie ilustracji, rysunków czy grafik na strony internetowe, ulotki, billboardy itp, projektowanie logotypów firm, skład materiałów do druku i wiele innych. Najczęściej graficy muszą korzystać z wielu narzędzi równolegle, w tym zarówno z programów stricte graficznych, jak i służących do montażu wideo, tworzenia animacji czy obróbki zdjęć.

Grafik komputerowy zarobki - na jakim poziomie się kształtują? Tutaj również wiele zależy od miejsca pracy, posiadanych umiejętności, doświadczenia oraz zakresu obowiązków. Szacuje się jednak, że mediana zarobków w tym zawodzie wynosi 4 510 złotych brutto miesięcznie. Jest to jednak wyłącznie uśredniony wynik, a na największe pensje mogą liczyć graficy pracujący w Warszawie, Gdańsku czy Wrocławiu. Tam także notuje się największe zapotrzebowanie na przedstawicieli tego zawodu. Jak to się ma np. do wynagrodzenia informatyków? W tym miejscu warto sprawdzić, ile zarabiają programiści. Pamiętajmy także, że dobrą alternatywą dla pracy na etacie lub współpracy z konkretną firmą jest działanie w ramach własnego przedsiębiorstwa, co jest popularne także wśród grafików komputerowych. 

Czym zajmuje się grafik komputerowy?

Grafik komputerowy musi łączyć w swojej pracy aspekty artystyczne oraz informatyczne. Trudno jednoznacznie scharakteryzować tę profesję, ponieważ zakres obowiązków jest ustalany indywidualnie, w zależności od konkretnych potrzeb. Najogólniej jednak rzecz ujmując, graficy komputerowi zajmują się kampaniami marketingowymi i reklamowymi pod kątem przygotowywania grafik, ilustracji, makiet 3D, projektowaniem ulotek, billboardów, składem papierowych magazynów itp.

Grafik komputerowy - gdzie znajdzie pracę i za ile?

Grafik komputerowy znajdzie zatrudnienie w wielu branżach, w tym przede wszystkim mediach, wydawnictwach, agencjach kreatywnych, reklamowych czy public relations. W dobie ogromnej popularności social mediów graficy komputerowi nie mogą narzekać na brak pracy. Znajdą ją bowiem zarówno w dużych przedsiębiorstwach, gdzie istnieją działy graficzne, jak i w niewielkich firmach.

Zarobki jak w każdej pracy są zależne od miasta w jakim mieszkamy, doświadczenia i umiejętności. Osoba początkująca zaczyna od niskich stawek 2000 - 2500zł miesiecznie. Grafik bardziej zawansowany 3000zł do 4000zł. Grafik specjalizujący się w grafice 3D, dobry ilustrator, dobry projektant interfejsów w dużym mieście może liczyć na zarobki 6000zł i w górę. 

Grafik komputerowy zapewnia kompleksową obsługę w swojej dziedzinie. Nie można jednak wymagać od grafika tego, by dokonywał czynności wykraczających poza zakres jego obowiązków. Dobrym przykładem są graficy zajmujący się projektowaniem stron internetowych. Są oni odpowiedzialni za stworzenie interfacu oraz grafiki witryny i jej podstron. Po ich stronie leży zmienienie projektu graficznego serwisu www w funkcjonującą całość. Jak już wspomniano, nie można jednak wymagać od grafika, by zakupił domenę, zapewnił hosting czy napisał teksty na stronę (chyba, że w umowie wyraźnie zastrzeżono, że takich czynności się podejmie).

Mimo, że istnieje wiele kategorii grafików, to wszyscy oni posiadają cechy wspólne. W szczególności cechą wspólną wszystkich grafików jest to, że czas, którypoświęcają na stworzenie danego projektu, to nie tylko godziny spędzone przed programami graficznymi. To także czas wykorzystywany na badania rynku czy opracowywanie koncepcji. Najbardziej typowym przykładem może być opracowanie wizytówki albo logo. Czas poświęcony na wykonanie ostatecznej wersji jest nieporównywalnie krótszy od tego potrzebnego na określenie, jakie logo będzie najbardziej odpowiednie dla danej branży oraz jaki układ elementów będzie prezentował się najlepiej.

Kolejnym elementem wspólnym charakterystycznym dla przedstawicieli tego zawodu jest brak związania grafikaz konkretnym miejscem pracy. Ze względu na fakt, że głównym narzędziem pracy grafika jest komputer, jego mobilność jest ograniczona jedynie dostępem do elektryczności oraz Internetu. Poszukując grafika nie powinniśmy ograniczać się więc do terenu zamieszkiwanej przez nas miejscowości. Powinniśmy natomiast poszukiwać osoby, której specjalizacja najbardziej odpowiada zleceniu, które zamierzamy jej powierzyć.

Wspólną cechą wszystkich grafików jest także to, że współpraca z nimi nie wymaga spotkania w cztery oczy. Wszystkie wytyczne jesteśmy w stanie powierzyć za pośrednictwem poczty elektronicznej, ewentualnie podczas rozmowy telefonicznej.

Niezależnie od specjalizacji, każdy grafik zmuszony jest do stałego rozwijania swoich umiejętności. Profesja grafika podlega nieustannym przemianom. Z roku na rok produkowane są komputery, które przewyższają swoją mocą obliczeniową dotychczasowe modele. To samo dotyczy oprogramowania. Softwere obecnie dostępny na rynku daje znacznie większe możliwości niż jego wcześniejsze wersje. Wywołuje to konieczność stałego zakupu nowego sprzętu i oprogramowania, ale również ciągłej nauki. Nie jest możliwe nadążanie za pojawiającymi się zmianami bez ciągłego dokształcania się.


Portal Photoshop.com.pl

Photoshop to popularny program do edycji grafiki rastrowej, stworzony przez firmę Adobe Inc. Oprogramowanie to jest szeroko stosowane w dziedzinie projektowania graficznego, fotografii cyfrowej, edycji obrazów i produkcji grafiki internetowej. Poniżej kilka kluczowych informacji na temat Photoshopa:

  1. Edycja i Retuszowanie Obrazów: Photoshop oferuje zaawansowane narzędzia do edycji obrazów, retuszowania, korekcji kolorów, dodawania efektów specjalnych i usuwania niechcianych elementów ze zdjęć.
  2. Warstwy: Jedną z kluczowych funkcji Photoshopa jest możliwość pracy na warstwach. Warstwy pozwalają na niezależną edycję różnych elementów obrazu, co umożliwia bardziej zaawansowaną i elastyczną edycję.
  3. Narzędzia do Rysowania i Malowania: Photoshop dostarcza różnorodne narzędzia do rysowania, malowania i tworzenia grafiki. Wspiera również rysowanie przy użyciu tabletów graficznych, co ułatwia tworzenie ilustracji.
  4. Funkcje dla Fotografów: Fotografowie cyfrowi często korzystają z Photoshopa do obróbki zdjęć. Program oferuje narzędzia do poprawy jakości zdjęć, retuszu skóry, regulacji kontrastu, a także usuwania efektów czerwonych oczu.
  5. Projektowanie Grafiki do Internetu: Photoshop jest powszechnie używany do projektowania grafiki internetowej, w tym banerów reklamowych, stron internetowych, elementów interfejsu użytkownika (UI) i innych.
  6. Animacje i Grafika 3D: Oprogramowanie to oferuje również funkcje związane z tworzeniem animacji oraz grafiki trójwymiarowej. Photoshop pozwala na edycję i manipulację obiektami 3D.
  7. Automatyzacja i Filtry: Program umożliwia stosowanie różnorodnych filtrów i efektów specjalnych. Ponadto, funkcje automatyzacji ułatwiają powtarzalne zadania, co przyspiesza pracę.
  8. Integracja z Innyimi Aplikacjami Adobe: Photoshop jest często używany w połączeniu z innymi programami Adobe, takimi jak Adobe Illustrator czy Adobe InDesign, co umożliwia kompleksową pracę nad projektami.
  9. Aktualizacje i Rozszerzenia: Adobe regularnie wydaje aktualizacje programu, wprowadzając nowe funkcje i poprawki. Ponadto, Photoshop obsługuje rozszerzenia, co pozwala na dodatkową personalizację programu.

Photoshop jest narzędziem o dużej elastyczności i wszechstronności, dostosowanym zarówno do profesjonalistów w dziedzinie projektowania graficznego, fotografii, jak i amatorów chcących edytować i tworzyć swoje obrazy.

 

Photoshop” użyte w nazwie portalu jest w kontekście modyfikacji, manipulacji i tworzenia treści, co oznacza, że portal ma dostarczać różnorodne informacje w atrakcyjny, edytowany sposób. Portal nie ma związku z narzędziem graficznym o nazwie Photoshop i tematyka strony nie dotyczy tego narzędzia.

Opublikuj komentarz