×

Czy w ofercie deweloperów przybywa gotowych mieszkań

Czy w ofercie deweloperów przybywa gotowych mieszkań

Czy kupujący chętniej wybierają mieszkania w inwestycjach, których budowa została zakończona? Jaki jest obecnie wybór gotowych lokali w ofercie deweloperów? Czy ceny ukończonych mieszkań są wyższe niż lokali w trakcie realizacji? Czy można dostać na nie rabat? Sondę przygotował serwis nieruchomości dompress.pl.               

Tomasz Kaleta, dyrektor Departamentu Sprzedaży w Develia S.A.

W naszej aktualnej ofercie znajduje się około 1600 mieszkań, a tylko około 2 proc. z nich to nieruchomości ukończone, do odbioru „od ręki”. Odsetek ten, mimo ogólnego spadku sprzedaży, utrzymuje się na stałym poziomie. Lokale gotowe lub z te z bliskim terminem realizacji zawsze cieszyły się dużym zainteresowaniem klientów. Przy takim zakupie nie ponoszą kosztów kredytu w trakcie budowy lokalu, a jeśli nabyli dane mieszkanie w celach inwestycyjnych, mogą szybciej zacząć czerpać dochody z najmu.

Jeśli chodzi o ceny, każde mieszkanie jest wyceniane indywidualnie w zależności od wielkości, piętra, orientacji przestrzennej, dodatkowych powierzchni zewnętrznych i wielu innych czynników. Tym samym, w całym procesie równomiernie wyprzedaje się cała oferta.

Angelika Kliś, członek zarządu Atal

Obecnie w całej Polsce posiadamy w ofercie około 160 wolnych mieszkań w projektach ukończonych.
Przybyło gotowych mieszkań, ale nie jest to duża liczba. Widzimy też, że tempo ich sprzedaży jest zdecydowanie szybsze. Czy klienci wolą gotowe mieszkania, zależy od oferty. Jeżeli wymarzone mieszkanie jest dopiero w budowie, klient woli poczekać. Zdarza się, że klientowi zależy na czasie
i wtedy ma ograniczony wybór. Kupujący mieszkania na etapie uruchomienia budowy mogą zyskać, ponieważ mają gwarancję ceny. Proces budowy średnio trwa około dwóch lat, a przez ten okres cena może ulec zmianie. Ostatnie lata pokazały, że klienci tylko zyskali decydując się na mieszkania na etapie przysłowiowej „dziury w ziemi”

Karolina Bronszewska, członek zarządu, dyrektor Marketingu i Innowacji Ronson Development

Mamy obecnie w ofercie 126 gotowych mieszkań. Dominują te największe, cztero i pięciopokojowe.  Ich dostępność natomiast zmienia się cały czas. Nasze statystyki sprzedażowe pokazują, że klienci kupują najatrakcyjniejsze mieszkania jeszcze na etapie budowy, kiedy ich cena także jest niższa od tej, jaką trzeba zapłacić za mieszkanie gotowe. Wynika to m.in. z takich czynników jak obciążenie inflacją.

Janusz Miller, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu Home Invest

Mamy jeszcze ostatnie gotowe mieszkania w inwestycjach oddanych do użytkowania. Klienci gotówkowi szczególnie preferują zakup takich lokali, które można szybko odebrać, urządzić i wynająć. Ostatnie mieszkanie czeka na klientów w inwestycji Apartamenty Przy Agorze 6 na warszawskich Bielach, cztery mieszkania w projekcie Apartamenty Oszmiańska 20 i pięć lokali w drugim etapie osiedla Warszawski Świt. Większe rabaty można uzyskać w inwestycjach, które są w budowie. Mieszkania gotowe z reguły mają wyższe ceny, ale można szybko odebrać klucze.

Małgorzata Ostrowska, dyrektor Pionu Marketingu i Sprzedaży w J.W. Construction Holding S.A.

Gotowe lokale mamy jedynie w projekcie Jerozolimskie Invest w Warszawie. Pozostało nam zaledwie około 20 inwestycyjnych lokali, już z najemcą, jedno i dwupokojowych z aneksami kuchennymi o powierzchni od 25 mkw. do 60 mkw., które są w pełni wykończone i wyposażone w cenie od 399 tys. zł.

Sebastian Barandziak, prezes zarządu Dekpol Deweloper

W naszej ofercie posiadamy około 100 gotowych do odbioru lokali w ramach około 10 zrealizowanych inwestycji. Dostępność ukończonych mieszkań jest zależna od procesów budowlanych. W tym roku mamy ich więcej niż w roku poprzednim, co jest bezpośrednim wynikiem większej liczby wybudowanych i oddanych do użytku inwestycji.

Gotowe mieszkania cieszą się zainteresowaniem nabywców. Klienci wolą kupować gotowe mieszkania, które mogą zobaczyć i zweryfikować pod kątem swoich potrzeb. Na przykład w Osiedlu Kociewskim w Rokitkach mieszkanie o powierzchni 36 mkw. można kpić w cenie 239 tys. zł brutto. W Osiedlu Pastelowym w Gdańsku lokal o powierzchni 35 mkw. mamy w cenie 339 tys. zł brutto. W gdańskiej inwestycji Neo Jasień mieszkanie o metrażu 34 oferujemy w cenie 359 tys. zł brutto. W gdańskim projekcie Baltic Porto lokal wielkości 35 mkw. jest w kwocie 469 tys. zł brutto, a w Baltic Line mieszkanie o powierzchni 27 mkw. kosztuje 533 tys. zł brutto.

W naszej można znaleźć także mieszkania wykończone pod klucz dostępne od ręki. W inwestycji Lazur Park w Gdańsku taki lokal o powierzchni 27 mkw. jest w cenie 535 tys. zł brutto, w Villa Neptun lokal o powierzchni 41 mkw. można nabyć w kwocie 725 tys. zł brutto.

Prowadzimy politykę rabatową bazującą na indywidualnym podejściu do klientów. Oferujemy promocyjne ceny w różnych projektach, co pozwala na zakup nieruchomości w obniżonej cenie nawet o 50 tys. zł.

Joanna Chojecka, dyrektor ds. sprzedaży i marketingu na Warszawę i Wrocław w Grupie Robyg

Od wielu lat mamy bardzo niewiele gotowych mieszkań w ofercie, ponieważ większość lokali jest sprzedawanych na etapie budowy. Ilość mieszkań gotowych w naszych projektach nie przekracza 5 proc. i taki trend utrzymuje się również obecnie.

Cezary Grabowski, dyrektor sprzedaży i marketingu Bouygues Immobilier Polska

Mieszkania w naszych osiedlach sprzedają się nadzwyczaj dobrze. W pierwszym kwartale tego roku przekroczyliśmy zakładane przez nas cele sprzedażowe, a tylko w dwóch nowych inwestycjach, które ogłosiliśmy w tym roku mamy już podpisanych 70 umów. W naszej ofercie nie posiadamy gotowych mieszkań. Wszystkie lokale sprzedają się tuż po ogłoszeniu sprzedaży inwestycji i w trakcie jej budowy. Gdy nasze osiedla są już gotowe mamy komplet właścicieli, którzy tylko odbierają klucze do mieszkań. Na przykład w Aparté Mokotów, ekologicznym osiedlu z 92 lokalami wolne są ostatnie 4 mieszkania, a zakończenie budowy tej inwestycji planujemy w trzecim kwartale tego roku. 

Anna Bieńko dyrektor Sprzedaży w Wawel Service

Aktualnie w ofercie mamy dwie inwestycje w Krakowie z mieszkaniami gotowymi do odbioru – Piasta Park oraz Zielone Mogilany. Takie mieszkania można kupić też w ukończonym projekcie Bytkowska 2.0 w Katowicach. Na wczesnym etapie inwestycji asortyment lokali jest największy. To pozwala nabywcom na wybór mieszkania, które najlepiej spełnia indywidualne potrzeby. Wtedy też możemy wprowadzić jeszcze ewentualne zmiany w rozkładzie lub instalacjach.

Jednak zakup mieszkania pod koniec realizacji inwestycji też może być korzystny. Zazwyczaj atrakcyjne cenowo są mieszkania, które są już jakiś czas w sprzedaży. Dla inwestorów, kupujących nieruchomości z myślą o wynajmie zakup gotowego mieszkania skraca również czas „zamrożenia” środków finansowych. Staramy się, żeby wybór mieszkań, które oferujemy był szeroki, dlatego w ofercie mamy inwestycje w różnej fazie budowy.  

Iza Wojciechowska, dyrektor sprzedaży w Constructa Plus

Nasze doświadczenie pokazuje, że klienci kupują mieszkania na etapie realizacji inwestycji. Mają wtedy większy wybór i wpływ na układ ich przyszłych mieszkań. Właśnie zakończyliśmy budowę inwestycji Kościelna 23 w poznańskiej dzielnicy Jeżyce, w której z 221 mieszkań pozostało nam 7 wolnych. Co ciekawe, w inwestycji przy Kościelnej 23 większość lokali usługowych, które zwykle sprzedają się po ukończeniu budowy, znalazło swoich nabywców zaraz po opublikowaniu ofert. Z 17 lokali pozostały tylko 3 wolne. 

Co do rabatów, nasza polityka od lat jest niezmienna. Kalkulujemy ceny tak, aby odzwierciedlały jakość wykonania, lokalizację naszych inwestycji oraz obsługę posprzedażową. Przywiązujemy bowiem ogromną wagę do komfortu klientów przez cały czas zamieszkania w domach, które dla ich wybudowaliśmy. Jest to dla nas wyraz uczciwego, partnerskiego kształtowania relacji z klientami.

Piotr Ludwiński, dyrektor ds. Sprzedaży i Obsługi Klientów w Archicom

Jednym z priorytetów naszej strategii jest dostarczanie na rynek maksymalnie zdywersyfikowanej oferty. Dzięki temu jesteśmy w stanie odpowiadać na potrzeby szerokiego spektrum nabywców. Dążymy do tego, aby mieć wprowadzone do sprzedaży zróżnicowane mieszkania, na różnych etapach budowy, jednocześnie niezmiennie przedkładamy jakość realizowanych inwestycji nad ich liczbę. Aktualnie posiadamy w ofercie kilkadziesiąt gotowych mieszkań. Na średnią cenę nieruchomości ma wpływ bardzo wiele czynników, a etap realizowanej inwestycji jest wyłącznie jednym z nich. Dlatego też aktualną cenę warunkują przede wszystkim okoliczności rynkowe. Naszym celem jest wspieranie klientów w podejmowaniu decyzji o zakupie wymarzonego mieszkania, a także ułatwianie tego, w związku z czym regularnie proponujemy m.in. specjalne akcje promocyjnie. Należy jednak pamiętać, że w procesie sprzedaży koncentrujemy się na dostarczeniu realnej wartości, a nie wyłącznie na rabatach. To długofalowa strategia, która jest dostrzegana na etapie użytkowania mieszkań przez naszych klientów.

Marek Pawlukiewicz, kierownik ds. komunikacji Aria Development

W ofercie Osiedla Natura 2 zostały nam jeszcze trzy lokale gotowe do zamieszkania i trzynaście mieszkań, które zostaną oddane do użytkowania za dwa miesiące. Niedawno rozpoczęliśmy promocję Mega Rabat, w której można zyskać do 40 tys. zł. na wybrane mieszkania z pierwszego i drugiego etapu nowego Osiedla Natura 2 w Wieliszewie, do których można się wprowadzać niedługo po zakupie. Promocja dotyczy większych lokali. Te najmniejsze są w ofercie tylko w trzecim etapie Osiedla Natura 2, którego oddanie do użytkowania jest planowane na koniec przyszłego roku.

Zuzanna Należyta, dyrektor ds. handlowych w Eco Classic

W związku z tym, że nie będziemy wprowadzać nowych inwestycji, praktycznie wszystkie mieszkania zostaną sprzedane przed zakończeniem budowy.

Nowości z branży graficznej

Graficy (mimo dość dużego nasycenia rynku) nadal są atrakcyjnymi specjalistami dla wielu pracodawców – od największych, międzynarodowych agencji reklamowych, po niewielkie firmy, funkcjonujące w rynkowych niszach.

Oczywiście zawód grafika daje też szerokie możliwości samodzielnego realizowania się jako współpracujący z różnymi podmiotami freelancer – to opcja dla osób ceniących sobie pracę na własnych warunkach.

Chcący się utrzymać na rynku grafik musi być osobą kreatywną, ale zarazem bardzo obowiązkową i umiejącą pracować w sposób elastyczny oraz wielopłaszczyznowy (od projektu do projektu). Zmienność i dynamika w znacznym stopniu decydują o tym, że średnia wieku w zawodzie grafika komputerowego jest niska (ok. 30 lat).

Jeśli wykazujemy się takimi cechami i czujemy, że w pokonaniu pierwszych progów pomoże nam pasja i wrodzone umiejętności graficzne – warto spróbować swoich sił odpowiednio szybko. Dobre, czyli rozbudowane i urozmaicone portfolio, to najlepsza przepustka do kariery w branży graficznej.

Na początku liczy się każdy wykonany projekt, dlatego wchodząc do zawodu, skupiajmy się nie tylko na wiedzy teoretycznej, ale nie bójmy się podejmować zawodowych wyzwań już w trakcie studiów czy/i uzyskiwania kolejnych zawodowych szlifów.

Podział na grafików i graficzki jest bardzo wyrównany: panowie prowadzą niecałymi dziesięcioma punktami procentowymi. Zawód grafika wykonuje 46,8% kobiet i 54,2% mężczyzn.

Inaczej niż w przypadku copywriterów, projektowaniem graficznym zajmuje się nieco starsza grupa wiekowa – prawdopodobnie ma to związek z tym, że aby zacząć realizować pierwsze komercyjne zlecenia, potrzebna jest wiedza i doświadczenie.

Wśród freelancerów grafików dominują przedstawiciele grupy wiekowej 25-34 lata. Jest ich aż 47,9%. Mniej liczne, choć wciąż zauważalne reprezentacje mają projektanci graficzni w wieku od 18 do 24 lat (24,5%) oraz w grupie pomiędzy 35 a 44 rokiem życia (19,3%).

Pozwala to zauważyć, że projektowanie graficzne popularne jest głównie wśród młodych ludzi, co jednak nie znaczy, że grupy wiekowe powyżej 44 roku życia są w badaniu zupełnie nieobecne. Projektanci w wieku 45-54 stanowią jednak tylko 6,3% badanej próby, a ci powyżej 55 roku życia to zaledwie 1,6%.

Co ciekawe, jeszcze mniejszą reprezentację mają najmłodsi graficy, którzy nie ukończyli jeszcze 18 roku życia: jest ich tylko 0,5%.

Zarobki w branży graficznej

Zgodnie z najnowszymi danymi (stan na styczeń 2022r.) przeciętne wynagrodzenie grafików wynosi około 4 840 PLN brutto. Według redakcji GRAFMAG projektanci zatrudnieni w dużych firmach mają szansę na wynagrodzenie powyżej 8500 zł netto. Miesięczne zarobki są również uzależnione od formy zatrudnienia. Najpopularniejszą formą jest zatrudnienie na zasadzie kontraktu B2B (Business to Business).

Predyspozycje do zawodu w branży graficznej

Niemal każda firma potrzebuje materiałów graficznych, szczególnie gdy jest obecna w sieci i intensywnie działa w ramach marketingu internetowego. Projektant grafiki zajmuje się przygotowaniem materiałów reklamowych, znaków firmowych, okładek książek, a także projektowaniem publikacji oraz stron internetowych. Technik grafiki i poligrafii przygotowuje również materiały do drukowania cyfrowego, także w technologii 3D. Jeśli cechuję Cię umiejętność twórczego myślenia, jesteś osobą komunikatywną i kreatywną doskonale odnajdziesz się w tej branży. Jest to zawód, który wymaga bieżącej znajomości trendów i śledzenia nowości technicznych. Wymaga zdobywania ciągłych umiejętności zawodowych.

Technik grafiki i poligrafii

Podczas nauki na kierunku Technik grafiki i poligrafii możesz zdobyć dwie państwowe kwalifikacje. Pierwsza kwalifikacja przygotuje Cię do wykonywania prac graficznych i publikacji cyfrowej, druga umożliwi drukowanie cyfrowe i obróbkę druków. Po ukończeniu kwalifikacyjnego kursu zawodowego otrzymasz zaświadczenie o posiadaniu danej kwalifikacji. Zakończenie nauki i zdanie egzaminu państwowego jest równoznaczne z uzyskaniem tytułu technika. Czas trwania całego kursu to 2,5 roku. Szeroki zakres nauki obejmuje takie przedmioty jak: język obcy zawodowy, bhp, organizacja pracy zespołu, projektowanie graficzne i projektowanie publikacji, poligrafia. Dodatkowo zdobędziesz kompetencje z zakresu poligrafii: podstawy dziedziny, rysunek techniczny, maszyny i urządzenia cyfrowe, modelowanie i drukowanie 3D.


Portal Photoshop.com.pl

Photoshop to popularny program do edycji grafiki rastrowej, stworzony przez firmę Adobe Inc. Oprogramowanie to jest szeroko stosowane w dziedzinie projektowania graficznego, fotografii cyfrowej, edycji obrazów i produkcji grafiki internetowej. Poniżej kilka kluczowych informacji na temat Photoshopa:

  1. Edycja i Retuszowanie Obrazów: Photoshop oferuje zaawansowane narzędzia do edycji obrazów, retuszowania, korekcji kolorów, dodawania efektów specjalnych i usuwania niechcianych elementów ze zdjęć.
  2. Warstwy: Jedną z kluczowych funkcji Photoshopa jest możliwość pracy na warstwach. Warstwy pozwalają na niezależną edycję różnych elementów obrazu, co umożliwia bardziej zaawansowaną i elastyczną edycję.
  3. Narzędzia do Rysowania i Malowania: Photoshop dostarcza różnorodne narzędzia do rysowania, malowania i tworzenia grafiki. Wspiera również rysowanie przy użyciu tabletów graficznych, co ułatwia tworzenie ilustracji.
  4. Funkcje dla Fotografów: Fotografowie cyfrowi często korzystają z Photoshopa do obróbki zdjęć. Program oferuje narzędzia do poprawy jakości zdjęć, retuszu skóry, regulacji kontrastu, a także usuwania efektów czerwonych oczu.
  5. Projektowanie Grafiki do Internetu: Photoshop jest powszechnie używany do projektowania grafiki internetowej, w tym banerów reklamowych, stron internetowych, elementów interfejsu użytkownika (UI) i innych.
  6. Animacje i Grafika 3D: Oprogramowanie to oferuje również funkcje związane z tworzeniem animacji oraz grafiki trójwymiarowej. Photoshop pozwala na edycję i manipulację obiektami 3D.
  7. Automatyzacja i Filtry: Program umożliwia stosowanie różnorodnych filtrów i efektów specjalnych. Ponadto, funkcje automatyzacji ułatwiają powtarzalne zadania, co przyspiesza pracę.
  8. Integracja z Innyimi Aplikacjami Adobe: Photoshop jest często używany w połączeniu z innymi programami Adobe, takimi jak Adobe Illustrator czy Adobe InDesign, co umożliwia kompleksową pracę nad projektami.
  9. Aktualizacje i Rozszerzenia: Adobe regularnie wydaje aktualizacje programu, wprowadzając nowe funkcje i poprawki. Ponadto, Photoshop obsługuje rozszerzenia, co pozwala na dodatkową personalizację programu.

Photoshop jest narzędziem o dużej elastyczności i wszechstronności, dostosowanym zarówno do profesjonalistów w dziedzinie projektowania graficznego, fotografii, jak i amatorów chcących edytować i tworzyć swoje obrazy.

 

Photoshop” użyte w nazwie portalu jest w kontekście modyfikacji, manipulacji i tworzenia treści, co oznacza, że portal ma dostarczać różnorodne informacje w atrakcyjny, edytowany sposób. Portal nie ma związku z narzędziem graficznym o nazwie Photoshop i tematyka strony nie dotyczy tego narzędzia.

Opublikuj komentarz