×

Rusza wyjątkowa kampania Pure City i UN Global Compact Network Poland.„Mała zmiana, wielki efekt” redukuje ślad węglowy i edukuje

Rusza wyjątkowa kampania Pure City i UN Global Compact Network Poland.„Mała zmiana, wielki efekt” redukuje ślad węglowy i edukuje

Pure City, operator nowatorskiej, zielonej sieci nośników cyfrowej reklamy zewnętrznej, będących jednocześnie stacjami ładowania pojazdów elektrycznych, uruchamia kampanię „Mała zmiana, wielki efekt”. Firmy, samorządy i instytucje, które chcą ograniczyć ślad węglowy będą mogły wyświetlać treści na ekologicznych nośnikach zasilanych zieloną energią z farmy wiatrowej oraz sponsorując ładowanie pojazdów elektrycznych. Patronem merytorycznym kampanii jest UN Global Compact Network Poland (UN GCNP).

Działania na rzecz ochrony klimatu i zrównoważonego rozwoju są wpisane w DNA Pure City, dlatego nasze ekoelektrostacje w mierzalny sposób ograniczają ślad węglowy. To pionierskie i efektywne rozwiązanie jest odpowiedzią na potrzeby firm, samorządów oraz instytucji, którym bliskie są idee zrównoważonego rozwoju, i które jednocześnie chcą być bliżej społeczności lokalnych. Nasze już działające oraz dopiero uruchamiane ekolektrostacje są bowiem zlokalizowane zarówno w dużych miastach, jak i w mniejszych miejscowościach. Wspólnie z UN GCNP rozpoczynamy unikalną w Polsce kampanię, która długoterminowo wpłynie na postawy proekologiczne, a w konsekwencji na ograniczenie zmian klimatycznych. „Mała zmiana, wielki efekt” edukuje w zakresie ekologii i działań pozytywnie wpływających na zrównoważony rozwój – przede wszystkim tych małych, codziennych zachowań, które w sumie dają ogromny efekt – podkreśla Wojciech Bieńkowski, prezes Pure City. 

Pure City rozwija w Polsce unikalną, zieloną sieć nośników cyfrowej reklamy zewnętrznej, będących jednocześnie stacjami ładowania pojazdów elektrycznych. Spółka ma obecnie podpisane umowy na 80 lokalizacji w całej Polsce, a do końca 2025 r. sieć ma obejmować ponad 750 ekoelektrostacji. Już teraz treści z 10 ekoelektrostacji docierają do około 3 mln widzów miesięcznie. Ekologiczne nośniki stanowią główny kanał komunikacji kampanii „Mała zmiana, wielki efekt”. Wkrótce zostaną uzupełnione  ekranami sieci partnerskich oraz innymi mediami cyfrowymi.

Edukacja klimatyczna to od lat jeden z priorytetowych obszarów działalności UN Global Compact Network Poland, dlatego też z przyjemnością objęliśmy patronat merytoryczny nad kampanią. Cieszymy się, że dzięki współpracy z Pure City edukacyjne przekazy UN GCNP wspierające politykę klimatyczną ONZ oraz proekologiczne treści innych organizacji będą mogły dotrzeć do milionów odbiorców miesięcznie. Serdecznie zapraszamy do współpracy wszystkie NGO zajmujące się edukacją klimatyczną i ekologiczną. Także aspekt zeroemisyjności kampanii ma niebagatelne znaczenie, gdyż naszym wspólnym celem powinno być przede wszystkim szybkie zmniejszenie śladu węglowego wszędzie, gdzie tylko jest to możliwe – mówi Kamil Wyszkowski, dyrektor wykonawczy UN GCNP.

UN Global Compact to największa na świecie inicjatywa ONZ działająca na rzecz zrównoważonego biznesu. Skupia firmy współpracujące z ONZ oraz tworzące strategie i działania w oparciu o polityki ONZ, w szczególności w oparciu o Cele Zrównoważonego Rozwoju i Dziesięć Zasad United Nations Global Compact (The Ten Principles of the United Nations Global Compact) dotyczących czterech obszarów: praw człowieka, standardów pracy, ochrony środowiska oraz przeciwdziałania korupcji. Zrzesza obecnie ponad 22 000 członków z całego świata. Polskie biuro – UN Global Compact Network Poland – stanowi sekretariat polskich członków UNGC oraz akcelerator programów i działań lokalnych.

Wyjątkowa kampania „Mała zmiana, wielki efekt” jest realizowana od strony kreatywnej i produkcyjnej przez agencję Molecular Worldwide, która przygotowała i rozwija treści oraz formaty wykorzystywane w kampanii.

Nie po raz pierwszy jako Molecular Creative (wcześniej BBDO Warszawa) podejmujemy się stworzenia kampanii dotyczącej kwestii społecznych. Ta jednak jest wyjątkowa. Nie tylko ze względu na zasięg nośników i szansę wpłynięcia na codzienne zachowania milionów ludzi, ale przede wszystkim z powodu wizji kampanii, która staje się otwartą platformą komunikacyjną – rodzajem hyde parku dla organizacji zaangażowanych w kwestie środowiskowe oraz samorządów. W ramach zaprojektowanych przez nas narzędzi chcemy umożliwić partnerom przekazywanie prostych wskazówek, dzięki którym każdy z nas będzie mógł codziennie zmieniać swoje życie na bardziej „zielone” – lepsze dla siebie i planety
– podsumowuje Igor Kaleński, CEO Molecular Worldwide.

Ograniczanie śladu węglowego, czyli ilości emitowanych gazów cieplarnianych, stanowi jeden
z kluczowych elementów polityki zrównoważonego rozwoju, znanej jako ESG (Environmental, Social, Governance). Regulacje skoncentrowane na redukcji emisji mają na celu przeciwdziałanie zmianom klimatycznym i ochronę środowiska naturalnego, co w konsekwencji poprawi zdrowie i jakość życia ludzi.

Nowości z branży graficznej

Graficy (mimo dość dużego nasycenia rynku) nadal są atrakcyjnymi specjalistami dla wielu pracodawców – od największych, międzynarodowych agencji reklamowych, po niewielkie firmy, funkcjonujące w rynkowych niszach.

Oczywiście zawód grafika daje też szerokie możliwości samodzielnego realizowania się jako współpracujący z różnymi podmiotami freelancer – to opcja dla osób ceniących sobie pracę na własnych warunkach.

Chcący się utrzymać na rynku grafik musi być osobą kreatywną, ale zarazem bardzo obowiązkową i umiejącą pracować w sposób elastyczny oraz wielopłaszczyznowy (od projektu do projektu). Zmienność i dynamika w znacznym stopniu decydują o tym, że średnia wieku w zawodzie grafika komputerowego jest niska (ok. 30 lat).

Jeśli wykazujemy się takimi cechami i czujemy, że w pokonaniu pierwszych progów pomoże nam pasja i wrodzone umiejętności graficzne – warto spróbować swoich sił odpowiednio szybko. Dobre, czyli rozbudowane i urozmaicone portfolio, to najlepsza przepustka do kariery w branży graficznej.

Na początku liczy się każdy wykonany projekt, dlatego wchodząc do zawodu, skupiajmy się nie tylko na wiedzy teoretycznej, ale nie bójmy się podejmować zawodowych wyzwań już w trakcie studiów czy/i uzyskiwania kolejnych zawodowych szlifów.

Ilustrator – Grafik taki specjalizuje się w wykonywaniu rysunków (ilustracji). Rysunki takie mogą być wykonywane za pośrednictwem tradycyjnych technik (np. ołówek i kartka). Mogą być jednak tworzone także za pośrednictwem komputera – tak przy pomocy zewnętrznych urządzeń typu tablety graficzne, jak również jedynie przy wykorzystaniu znajdującego się w komputerze oprogramowania. Niezależnie od stosowanych narzędzi ostatecznym efektem pracy takiego grafika jest dwuwymiarowy obraz w formie cyfrowej, który może zostać wykorzystany jako symbol, maskotka strony czy też okładka książki.

Grafik 3D – Specjalizacją takiego grafika jest tworzenie modeli, które potem mogą zostać wykorzystane przy tworzeniu animacji, gier komputerowych, symulacji czy jako wirtualne makiety domów. Zlecając pracę takiemu grafikowi musimy mieć na uwadze, że tworzenie kompletnych trójwymiarowych struktur jest procesem o bardzo złożonym charakterze. Grafik 3D tworzy jedynie „szkielety” trójwymiarowych modeli. Efektem jego pracy jest więc jedynie siatka połączonych ze sobą linii. Siatka ta ma określony kształt – z łatwością możemy domyślić się, czy końcowym efektem ma być człowiek, czy też dzbanek. Model taki jest jednak pozbawiony kolorów czy innego rodzaju wypełnienia.

Specjalista od tworzenia grafiki 3D – Grafik komputerowy posiadający taką specjalizację tworzy wypełnienia dla modeli stworzonych przez wyżej opisanego grafika 3D. Mimo, iż określenie „specjalista od tworzenia grafiki 3D” sugeruje, że osoby takie pracują na modelach 3D, jest jednak inaczej. Tworzone przez nich tekstury są zawsze dwuwymiarowe. Są jednak wykonane w taki sposób, że po „zgięciu” idealnie przylegają do modelu 3D, dla którego zostały wykonane. By zrozumieć, jak wygląda stworzona przez takiego grafika tekstura, najłatwiej wyobrazić sobie schemat kostki, przedstawiony jako 6 kwadratów stykających się ze sobą bokami. Po wycięciu takiego rysunku i odpowiednim złożeniu powstanie idealny sześcian. Praca specjalisty od tworzenia grafiki 3D polega właśnie na odpowiednim pokolorowaniu owych ścian.

Projektowanie graficzne to szerokie pojęcie, które obejmuje zarówno pracę z grafiką wektorową (samodzielne tworzenie obrazów), jak i z grafiką rastrową (przekształcanie i poprawianie zdjęć). Oprócz tych dwóch popularnych dziedzin projektowanie graficzne obejmuje również tworzenie grafik 3D, jak i prace związane ze składem i przygotowaniem tekstu do druku (DTP).

Jakie prace najczęściej zleca się grafikom? Do branżowej codzienności należy projektowanie grafik na media społecznościowe, na blogi firmowe, wszelkie typy ulotek, reklamówek, katalogów i plakatów promocyjnych.
To jednak dopiero początek długiej listy – po nich plasują się zlecenia na przygotowanie grafik i całych layoutów na strony www lub do aplikacji mobilnych. Każdy element, jaki widzisz na stronie, wyszedł spod ręki projektanta: tu nie ma miejsca na przypadki.

Bardziej złożone prace graficzne to… wspomniane tworzenie logo firmy. Profesjonaliści, którzy poważnie myślą o swojej marce, wiedzą, że logo to wisienka na torcie, jakim jest cały system identyfikacji wizualnej. To właśnie projektowanie takich kompleksowych rozwiązań jest najciekawszym i najbardziej satysfakcjonującym wyzwaniem w pracy grafika.

Jakie jeszcze prace zleca się projektantom w Polsce? Rosnąca popularność e-commerce zwiększa zapotrzebowanie zarówno na profesjonalny retusz zdjęć produktowych jak i… na fotorealistyczne wizualizacje 3D.
3D jest przy tym jednym z ważniejszych trendów w projektowaniu graficznym. Jego możliwości rosną – trójwymiarowe obrazy nie tylko zastępują prawdziwe produkty w katalogach firmowych, ale również oferują przedstawienia przekrojów, modele zamówień czy wizualizacje.

Osobną kategorią prac graficznych jest skład tekstu i przygotowanie go do druku. Wymaga nie tylko dużej cierpliwości i wyobraźni, ale również specjalistycznej wiedzy dotyczącej typografii.


Portal Photoshop.com.pl

Photoshop to popularny program do edycji grafiki rastrowej, stworzony przez firmę Adobe Inc. Oprogramowanie to jest szeroko stosowane w dziedzinie projektowania graficznego, fotografii cyfrowej, edycji obrazów i produkcji grafiki internetowej. Poniżej kilka kluczowych informacji na temat Photoshopa:

  1. Edycja i Retuszowanie Obrazów: Photoshop oferuje zaawansowane narzędzia do edycji obrazów, retuszowania, korekcji kolorów, dodawania efektów specjalnych i usuwania niechcianych elementów ze zdjęć.
  2. Warstwy: Jedną z kluczowych funkcji Photoshopa jest możliwość pracy na warstwach. Warstwy pozwalają na niezależną edycję różnych elementów obrazu, co umożliwia bardziej zaawansowaną i elastyczną edycję.
  3. Narzędzia do Rysowania i Malowania: Photoshop dostarcza różnorodne narzędzia do rysowania, malowania i tworzenia grafiki. Wspiera również rysowanie przy użyciu tabletów graficznych, co ułatwia tworzenie ilustracji.
  4. Funkcje dla Fotografów: Fotografowie cyfrowi często korzystają z Photoshopa do obróbki zdjęć. Program oferuje narzędzia do poprawy jakości zdjęć, retuszu skóry, regulacji kontrastu, a także usuwania efektów czerwonych oczu.
  5. Projektowanie Grafiki do Internetu: Photoshop jest powszechnie używany do projektowania grafiki internetowej, w tym banerów reklamowych, stron internetowych, elementów interfejsu użytkownika (UI) i innych.
  6. Animacje i Grafika 3D: Oprogramowanie to oferuje również funkcje związane z tworzeniem animacji oraz grafiki trójwymiarowej. Photoshop pozwala na edycję i manipulację obiektami 3D.
  7. Automatyzacja i Filtry: Program umożliwia stosowanie różnorodnych filtrów i efektów specjalnych. Ponadto, funkcje automatyzacji ułatwiają powtarzalne zadania, co przyspiesza pracę.
  8. Integracja z Innyimi Aplikacjami Adobe: Photoshop jest często używany w połączeniu z innymi programami Adobe, takimi jak Adobe Illustrator czy Adobe InDesign, co umożliwia kompleksową pracę nad projektami.
  9. Aktualizacje i Rozszerzenia: Adobe regularnie wydaje aktualizacje programu, wprowadzając nowe funkcje i poprawki. Ponadto, Photoshop obsługuje rozszerzenia, co pozwala na dodatkową personalizację programu.

Photoshop jest narzędziem o dużej elastyczności i wszechstronności, dostosowanym zarówno do profesjonalistów w dziedzinie projektowania graficznego, fotografii, jak i amatorów chcących edytować i tworzyć swoje obrazy.

 

Photoshop” użyte w nazwie portalu jest w kontekście modyfikacji, manipulacji i tworzenia treści, co oznacza, że portal ma dostarczać różnorodne informacje w atrakcyjny, edytowany sposób. Portal nie ma związku z narzędziem graficznym o nazwie Photoshop i tematyka strony nie dotyczy tego narzędzia.

Opublikuj komentarz